Urządzenie do zwiększenia mocy silnika???
Piona
2010-10-07 14:42:04 UTC
cześć,
Ostatnio spotkałem kierowcę Skody Fabia 1,4 TDI i pochwalił się, że
kupił na ebay urządzonko za 100 zł, które "podgrzewa paliwo na
wtryskach" dzięki czemu na lepsze osiągi samochodu (mniejsze splalanie i
większa moc). Pokazywał mi pod maską to to , jakies takie małe czarne
założone na rurze. Niestety musiałem szybko przerwać rozmowę i nie
miałem czasu dopytać jak to się nazywa. Może ktoś pomóc?
piona
gosmo
2010-10-08 07:24:22 UTC
Post by Piona
[...]
Na podgrzanie paliwa zużywa energię, którą zysuje przez te urządzenie a
dodatkowo urządzenie musi wykazywać sprawność 100% co jest nierealne, aby
osiągi nie były gorsze niż przed jego założeniem :) Daj sobie spokój.
BQB
2010-10-09 13:56:25 UTC
Post by gosmo
Post by Piona
[...]
W sumie podgrzanie zimnego paliwa na rozruch samochodu złe nie jest, ale
musiałby podgrzewać "cały" wężyk doprowadzający paliwo z baku i tylko na
rozruch. Ewentualnie, to tamtemu właścicielowi się coś pokićkało i jest
to zwykły magnetyzer. Zdania odnośnie magnetyzera są podzielone,
natomiast w "pogromcach mitów" pokazali, że to nie działa.
gosmo
Nie jest, ale na to potrzebna jest energia, która skądś musi się brać.
BQB
2010-10-11 22:07:40 UTC
Post by gosmo
Post by gosmo
Post by Piona
[...]
Ale mi w tym momencie nie chodzi o jakieś wyimaginowane oszczędności z
tego tytułu, tylko o łatwiejszy rozruch diesla w zimie :P
gosmo
2010-10-12 09:32:09 UTC
Post by BQB
Post by gosmo
Post by gosmo
Post by Piona
[...]
Aaa.. to tak, jasne, pewnie łatwiej go będzie odpalić pod warunkiem, że to
nie rozładuje/osłabi akku ;)