Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Negatyw
2010-11-10 23:53:19 UTC
Wraz z żoną myślimy o zakupie tego modelu Skody.
W salonie przekonują nas do silnika 1.2 TSI. Nie jestem specem od aut.
Słyszałem, że turbiny często się psują.
Znajomi polecają wersję silnika 1.4 - bez TSI. Podobno jednak ta wersja
jest bardziej mułowata od 1.2 TSI.
Jaka jest Wasza opinia?
Mile widziane komentarze od użytkowników.

Kolejne pytanie dotyczy przeglądów i kosztów części serwisowych.
Jak się to kształtuje cenowo? Obecnie posiadamy Fiata Punto2.

Negatyw
negatyw001(małpa)gmail.com
--------------------------
gosmo
2010-11-15 14:36:29 UTC
Post by Negatyw
Witam
Wraz z żoną myślimy o zakupie tego modelu Skody.
W salonie przekonują nas do silnika 1.2 TSI. Nie jestem specem od aut.
Słyszałem, że turbiny często się psują.
W tym modelu, to niewiele ci powiedzą, bo 1.2 TSI jest za krótko na rynku. A
jeśli chodzi o turbiny to jeśli nie będziesz jej chipował lub/i katował, to
będzie Ci bardzo długo służyła. Jeśli kupujesz nowe to jedyne czym możesz
się przejmować to jakąś chorobą wieku dziecięcego tego silnika.
Post by Negatyw
Znajomi polecają wersję silnika 1.4 - bez TSI. Podobno jednak ta wersja
jest bardziej mułowata od 1.2 TSI.
Wolnossące 1.4 jest mułowate no i chyba już nawet nie ma go w ofercie. Jeśli
by był, to również ze względu na ekonomię wolałbym 1.2TSI. Pod względem
dynamiki nawet w wersji 85KM daje radę, w wersji 105KM to już dynamiczne
rodzinne auto. 1.4 pali więcej, więc możesz również pod tym względem
rozpatrywać koszty eksploatacji. Wracając do turbiny to i tak od niej nie
uciekniesz, wszystko teraz musi być pro-eko i spełniać normy EURO a turbina
bardzo pomaga osiągnąc większa moc przy mniejszej emisji spalin. Dlatego do
auta wkładasz turbodoładowany silnik 1.2 o mocy wolnossącego 1.6 sprzed
kilku lat ;)
JareK
2010-11-25 20:38:54 UTC
Post by Negatyw
Witam
[...]
Pytałem o to kolegę, który pracuje w serwisie skody, bo sam byłem
zainteresowany silnikiem 1.4 170KM. Powiedział mi on, że silniki
benzynowe z turbiną nie mają tak cięzkich warunków pracy jak diesle i
dzięki temu turbiny dłużej wytrzymują. Ile jest w tym prawdy? Nie wiem.
JareK
gosmo
2011-03-08 12:37:52 UTC
Post by JareK
Post by Negatyw
Witam
[...]
To też prawda, np. 1.4 TSI/122KM ma 200Nm, a 1.9TDI/105KM ma 250Nm.