Centralny w Feli 1997
S P 1 Q X L
2011-06-23 20:16:48 UTC
Miałem dziś mnóstwo wolnego czasu, wiec kalecząc w 3 miejscach ręce
założyłem sobie do staruszki Skody centralny zamek z pilotami. Dostałem
go niedawno, na urodziny od moich kochanych dzieciaków, które wiedzą, że
ojciec uwielbia majsterkować :)

Kiedy odpakowałem prezent, okazało się, że to moduł zamka + 2 siłowniki
i 2 piloty oraz elementy mocujące.

Całość rozwinąłem w domu i najpierw sprawdziłem na zasilaczu od CB, na
sucho.

Dziś zacząłem od rozebrania lewych drzwi, musiałem zdjąć tapicerkę,
odkleić folię przeciwdeszczową, a następnie określiłem miejsce montażu.
Na załączonym wsporniku przykręciłem siłownik, a potem wspornik do drzwi
(nie trzeba było wiercić - o dziwo!). Następnie wygiąłem cięgno, aby nie
szorowało o inne idące od klamki i skręciłem całość. Następnym krokiem
było znalezienie w aucie otworu, którym przez gumową karbowaną osłonę
wiązka kabli idzie do drzwi, aby przeciągnąć tamtędy kable do siłownika.

Udało się, podłączyłem siłownik do wiązki, pospinałem kable aby szyba
się otwierała bez problemów i pozamykałem tapicerkę lewych drzwi. Kabel
wyprowadzony w aucie przeciągnąłem pod kierownicą, naciągając go paskami
"trytytkami" pod schowek po prawej stronie.

Wówczas przyszedł czas na prawą stronę, bogatszy o doświadczenia z lewej
strony znacznie szybciej rozebrałem tapicerkę i przygotowałem siłownik
na wsporniku do montażu. Kabel z tych drzwi trafił również pod schowek.

Teraz trzeba było zapiąć zasilanie i masę, o ile z zasilaniem problemu
nie było (pod schowkiem jest złącze "+" z akumulatora - gruby kabel), o
tyle zastanawiałem się gdzie "złapać" masę. Chwila zastanowienia się i
okazało się, że za wykładziną przedniej ściany dzielącej przedział
silnika od kabiny są śruby "13" z podkładkami, mające na sobie
upragnioną masę". Przykręciłem "oczko" masy pod jedną z tych śrub i
centralny zamek zaczął działać.

Pozostało mi tylko odnaleźć jutro w skrzynce bezpieczników 2 kable od
kierunkowskazów i podłączyć do nich kable z centralki, aby auto
sygnalizowało kierunkowskazami zamykanie i otwieranie drzwi.

W sumie nie było trudno, zabrakło mi 2 narzędzi, ale nie szukałem,
zastąpiłem innymi. Centralny stał się faktem :)
PeJot
2011-06-24 08:09:13 UTC
Post by S P 1 Q X L
[...]
/.../

Centralny w Felicji da się w miarę szybko założyć. Ułatwieniem jest
zamek dedykowany do F., wówczas nie trzeba wyginać cięgieł.
Post by S P 1 Q X L
Pozostało mi tylko odnaleźć jutro w skrzynce bezpieczników 2 kable od
kierunkowskazów i podłączyć do nich kable z centralki, aby auto
sygnalizowało kierunkowskazami zamykanie i otwieranie drzwi.
OIDP prościej podłączyć się pod kierunki pod ich przełącznik, pod
kolumną kierownicy, przez diody.
--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem
S P 1 Q X L
2011-06-24 09:55:57 UTC
Post by PeJot
OIDP prościej podłączyć się pod kierunki pod ich przełącznik, pod
kolumną kierownicy, przez diody.
W kablach do kierunków już są zintegrowane diody :)

Możesz rozwinąć ten przełącznik? jakieś kolory, or sth?
S P 1 Q X L
2011-06-24 18:46:57 UTC
Post by S P 1 Q X L
Post by PeJot
OIDP prościej podłączyć się pod kierunki pod ich przełącznik, pod
kolumną kierownicy, przez diody.
W kablach do kierunków już są zintegrowane diody :)
Możesz rozwinąć ten przełącznik? jakieś kolory, or sth?
Już znalazłem, od przełącznika kierunkowskazów lecą kable zielony z
czarną żyłką i biały z czarna żyłką, zielony z czarną żyłą jest z
brzegu, ten drugi z tyłu. Wystarczy delikatnie odskrobać nozykiem
izolację, pobielić, dolutować kabel od centrala, i zaizolować. To wszystko.

TL
PeJot
2011-06-25 20:22:37 UTC
Post by S P 1 Q X L
Post by S P 1 Q X L
Post by PeJot
[...]
Dokładnie, łatwiejsze to niż szukanie kabli we wiązce koło skrzynki z
bezpiecznikami.
--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem
Konop
2012-07-22 20:04:59 UTC
Post by S P 1 Q X L
[...]
Ja już dwa razy instalowałem centralny w Feli (ale w dwóch różnych).
Generalnie zasilanie kierunków najbliżej od schowka masz na wyłączniku
do awaryjnych. Musiałbyś sprawdzić na schemacie jakie kolory, bo obecnie
nie pamiętam, ale są na pewno. Tyle tylko, że trzeba rozkręcić deskę
rozdzielczą ;).
Co do zasilania - ja osobiście nie lubię robić cudów i wpinać się przed
bezpieczniki (mam nadzieję, że na Twoim kablu bezpiecznik jest!!) i
polegam na fabrycznej instalacji. Niestety, szczegółów też już nie
pamiętam, ale wpinałem się równolegle w jednej z kabli wychodzących ze
skrzynki, na którym jest zasilanie ciągłe "zza bezpiecznika" od
centralnego. W ten sposób mam wszystkie bezpieczniki w jednym miejscu.

Aha, żałuję, że nie robiłem zdjęć, bo kurcze, nigdy cięgien wyginać nie
musiałem, a o nic nie tarły. Na jednym końcu robiłem tylko takie "U" i
przeciągałem to przez taki trójkątny element, który łączy zamek z
ryglem. Jest tam też wolny otwór na cięgno od centralnego. Na cięgno
naciągałem termokurcz, żeby nie dzwoniło. I ogólnie samo cięgno było
proste. Problemem było przykręcanie siłownika, ale też dawało rade bez
dziur.
Konop