Porysowany zderzak
Rados³aw Paj±k
2010-08-14 15:31:17 UTC
Kto¶ mi porysowa³ zdezrak na parkingu. Chcia³bym zlikwidowac szkodê z
w³asnego AC.
Mam w zwi±zku z tym pytanie, czy podczas takiej likwidacji szkody zderzak
bêdê mia³ tylko malowany, czy mo¿e bêdzie wymieniay na nowy?
Czy jest jakie¶ kryterium na podstawie, kótrego okre¶l±, czy zderzak nadaje
siê do naprawy czy do wymiany.
Dodam, ¿e jest to pierszwszy rok uzytkowania auta.

Pozdrawiam,
Radek
martyyk
2010-08-21 16:14:21 UTC
Z do¶wiadczenia wiem, ¿e zak³ady naprawcze (z tym sie wi±¿e ubezpieczyciel)
elementy porysowane lub te które da siê naprawiæ w³asnie naprawiaj±.
Ja mia³em wiele takich ma³ych szkód i nigdy nie wymienili zderzaka na nowy.
W skodzie to jeszcze nie, ale ostatnio np. w oplu mia³em pekniêcie po ma³ej
kolizji i nie dosta³em nowego, pomimo tego, ze auto by³o prawie nowe.
Tak¿e zderzak jest elementem który sie naprawia (najczê¶ciej klei,
szpachluje i maluje), chyba ¿e sie ju¿ nie da- wtedy wymiana.
Pozdrawiam, Marcin
Pi0tReK
2010-08-21 21:34:08 UTC
Post by Rados³aw Paj±k
Witam,
Ktoś mi porysował zdezrak na parkingu. Chciałbym zlikwidowac szkodę z własnego
AC.
Mam w związku z tym pytanie, czy podczas takiej likwidacji szkody zderzak będę
miał tylko malowany, czy może będzie wymieniay na nowy?
Czy jest jakieś kryterium na podstawie, kótrego określą, czy zderzak nadaje
się do naprawy czy do wymiany.
Dodam, że jest to pierszwszy rok uzytkowania auta.
To zależy pewnie od ubezpieczyciela. Ja zrozbiłem sobie małą dziurkę z zderzaku
parkując na parkingu strzeżonym, zahaczając o zawias na słupku - miałem wymianę
na nowy zderzak, łącznie z lakierowaniem.
--
pozdrawiam,
Pi0tReK
http://www.mejlik.pl/public/emails/1fbf2dfa58354844c41bbde32d0b5dce
Scyzor
2010-08-25 08:44:22 UTC
Post by Rados³aw Paj±k
Witam,
[...]
Kryterium najczê¶ciej jest samodzielna ocena rzeczoznawcy.
Je¶li zderzak jest tylko porysowany i nie ma pêkniêæ czy dziur
kwalifikuj±cych go do klejenie, najpewniej Ci go jedynie polakieruj±.

pozdrawiam,