Skoda Fabia 1.4 MPI 50kW - zużycie paliwa
Kamil Frydryszek
2010-09-10 21:01:01 UTC

Proszę o ocenę czy następujące zużycie paliwa jest prawidłowe:
ok. 2/3 drogi w trasie bez korków, 1/3 w mieście - korki przeciętne
paliwo Pb 95
średnie spalanie 8,5l/100km

Jeżeli by przyjąć, że na trasie spala 6 l/100km to wychodzi, że w
mieście około 13,5 l/100km

dodatkowe informacje: przebieg 98000km, wrzesień, brak pasażerów i
ciężkich bagażów

Z góry dziękuję
Pozdrawiam
Kamil
robmac
2010-09-19 22:20:25 UTC
Post by Kamil Frydryszek
ok. 2/3 drogi w trasie bez korków, 1/3 w mieście - korki przeciętne
paliwo Pb 95
średnie spalanie 8,5l/100km
Sporo wyszło. Mi średnio wychodzi 6,3 - 7l / 100km. Ale uwaga! Jeśli
te "
2/3 drogi w trasie" to było na autostradzie z prędkością powyżej 120km/
to nic dziwnego.
Post by Kamil Frydryszek
Jeżeli by przyjąć, że na trasie spala 6 l/100km
nadmierny optymizm
Post by Kamil Frydryszek
to wychodzi, że w
mieście około 13,5 l/100km
a to zależy od przeciętności korka

Robert
Kamil Frydryszek
2010-09-22 18:36:21 UTC
Post by robmac
Post by Kamil Frydryszek
[...]
Nie na trasie maks 90km/h
Post by Kamil Frydryszek
to wychodzi, że w
mieście około 13,5 l/100km
a to zależy od przeciętności korka
To trudno ocenić - średnia prędkość poruszania się po mieście 20km/h.

Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam
Kamil
nom
2010-09-28 09:09:19 UTC
Post by Kamil Frydryszek
Witam,
ok. 2/3 drogi w trasie bez korków, 1/3 w mieście - korki przeciętne
paliwo Pb 95
średnie spalanie 8,5l/100km
U mnie po 35 tys. km wyszło średnie spalanie 7l/100km w Fabii z silnikiem
1.4MPI/60KM. 90% to trasa do pracy 15km prawiec cały czas teren zabudowany,
ale czasmi udaje mi się jechać 90km/h (2km odcinek). :-)
Potem przeszedłem na LPG i teraz mam 145 tyś. km na liczniku i średnie
spalanie gazu po tym przebiegu to 9l oraz 0,5l benzyny na każde 100km.
gazu nie spalił mi nigdy więcej niż 10,5l/100km nawet w mieście jak jeżdżę.
Na trasie minimalnie spalanie gazu to 7,5l/100km (400km na 30litrach LPG).
Nie wiem jak liczysz spalanie, ale spalanie benzyny ciężko oszacować na
krótkim dystansie, bo do baku pod korek raz wchodzi 45 a innym razem 55l.
:-)
Kamil Frydryszek
2010-09-28 18:30:29 UTC
Post by nom
Post by Kamil Frydryszek
Witam,
[...]
Dzięki za podzielenie się obserwacjami.
Zrobiłem jeszcze podliczenie z ostanich paru tys. km (od rezerwy do
rezerwy) i wyszło mi
226,7l / 3074km co daje 7,37 l / 100km średnio
z tym, że jazdę po mieście szacuję na nie więcej niż 1000 km czyli 1/3
trasy (a tak normalnie prędkość w granicach 90km - raz ze 100km
autostradą 120km/h. Czyli coś mam nie tak, bo u mnie 33% to trasa do
pracy i w mieście, a wychodzi mi średnie większe niż Twoje.... z tym, że
mam 50kW czyli 68KM. Może gdzieś coś powinienem wyregulować?

Też myślałem o gazie, ale to inwestycja kosztowna, a jaki masz rodzaj
instalacji? Znajomy mi mówił, że gdybym założył taką nowoczesną, to by
było ok, ale to dużo kosztuje - chyba z ponad 3 tysiące.

Pozdrawiam
Kamil
nom
2010-11-02 14:03:23 UTC
U?ytkownik "Kamil Frydryszek" <***@inetia.pl> napisa? w wiadomo?ci news:i7tcg7$si3$***@mx1.internetia.pl...
?
Post by Kamil Frydryszek
Też myślałem o gazie, ale to inwestycja kosztowna, a jaki masz rodzaj
instalacji? Znajomy mi mówił, że gdybym założył taką nowoczesną, to by
było ok, ale to dużo kosztuje - chyba z ponad 3 tysiące.
Ja mam najprymitywniejszą BRC Blitz, w 2002 roku kosztowała 2100zł, teraz
mam na niej przejechane 110 tys. km i nawet filterka gazu nie wymienialem.
:-)