Uszczelnienie/montaż listew na błotnikach
Konop
2012-07-22 20:07:40 UTC
Witam.

Po małym remoncie błotników w Felici chciałbym założyć na nie czarne
listwy/nakładki. Takie jak np. tu:
Listwy na całej długości mają przekrój w kształt litery L, więc
mocowanie wchodzi pomiędzy plastikowe nadkole a błotnik. I tam też
będzie przykręcone wkrętami, które mocują nadkole.
Problem mocowania rozwiązany. Pytanie tylko, jak to porządnie
uszczelnić, aby nie właziła tam woda i syf i nie przyspieszało to
powstawania nowej korozji? Chcę, by było to zrobione w miarę dobrze.
W necie czytałem, że tego typu listwy wiele osób poleca montować na
kleju do szyb - ponoć jak raz chwyci, to już nie puści. Trochę się boję
stosowania takiego mocnego środka, bo jak coś pójdzie nie tak, albo
będzie trzeba kiedyś coś jeszcze poprawić, to nie da rady tego odkleić.
Tym bardziej, że listwa będzie przykręcona, więc nie odpadnie. Czy macie
inne pomysły, jak to zrobić porządnie?
Może wystarczy wpuścić tam jakąś masę uszczelniającą (jaką)? Może sam
brzeg pociągnąć silikonem? Może jednak przykleić.
Będę wdzięczny za wszelkie rady i pomysły.
Konop
Konop
PeJot
2012-07-22 21:33:56 UTC
http://www.tomczesci.pl/uploads/8087.jpg
[...]
Co byś nie zrobił to i tak ruda żreć będzie od drugiej strony blachy.
Temat o tyle nieciekawy, że listwy najprawdopodobniej są zrobione z
polipropylenu, a tego draństwa żaden klej czy silikon nie trzyma się bez
specjalnego przygotowania powierzchni. Lakiernicy od plastikowych
zderzaków będą wiedzieli o co chodzi, ale w tym przypadku to chyba jest
nieopłacalne. Myślę że *porządna* taśma dwustronna odpowiedniej grubości
jako uszczelnienie będzie OK, ostatecznie tak klei się listwy na
drzwiach i ruda tam nie bierze.
--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem
Konop
2012-07-24 06:47:21 UTC
Post by PeJot
[...]
Wiadomo, może wejść od drugiej strony. Ale póki co jest tam w miarę
czysto - oczyściłem do gołej blachy i żadnych dziur nie było, z tego, co
można tam wypatrzeć wydaje się, że jest OK.
W sumie, zastanawia mnie, czy dobra przyczepność do polipropylenu jest
istotna - jeśli brud znajdzie się pomiędzy uszczelnieniem, a plastikiem,
to w sumie mi to wisi. A listwa i tak będzie się trzymać na wkrętach... .
Taśmę dwustronną rozważę, pod wieloma względami byłaby najlepsza, ale
obawiam się trochę montowania jej po łuku - musiałbym to składać z
małych kawałków, ewentualnie nacinać, co sprawiłoby, że nie byłoby to
zbyt szczelne... .
Konop